sobota 8. července 2017

Single holka na tripu 12 - Dánská riviera

Vyjizdim mezi kapkami deště. Fouká vítr a kdo ne šlape,  tomu je zima. Kdo šlape málo,  tomu je taky zima. Mně zima není. Mým cílem je Dánska riviéra. Je to cesta podél Oresundu vedoucí z Kopenhagen do Helsingoru. V Helsingoru už jsem byla a navíc mám ten odpočinkový den.

Funim o 106, protože jedu proti větru a mám pocit,  že stojím  a místě. Ježdění na kole sama mě navíc až tak nebaví. A tak často zastavuju a fotím na telefon. Foťák dnes zůstal doma. Má plnou kartu a na tu první,  co se tam můžou fotky raději nesahám. Focení je navíc dobrý manévr,  když už nemůžu,  nevypadá to tak trapně. 

Navštěvuju Charlotteslund,  dříve tam měla sídlo královská rodina na léto. U Oresundu je navíc pláž a nějaká obranná tvrz. Pokračují dál,  po levé straně mám domky,  kde prý stojí m2 přes 7000 eur a na pravé je voda.  Spousta vody a spousta plachetnic. Zastavuju u benzinky,  která vypadá jak z amerického filmu. Dávám si koneckonců zmrzlinu,  jejíž název mi neříká vůbec nic. Je lekoricova. Doteď nevím,  zda mi chutnala,  nebo ne. 

Zatímco jim zmrzku a jdu do přístavu,  začíná pršet stále víc. Na poslední chvíli zapadám do přístavní restaurace. Mám sice sebou spoustu věcí proti dešti,  ale nikdo mi neřekl,  že než je vyndam,  tak už je nepotřebuji. Je to jako když se vám nad hlavou protrhne obrovský balón plný vody. 

Než dopiju a napíšu předešlý příspěvek,  je najednou krásně. Mraky odval vítr a já si užívám jízdu po té tzv. Riviéře. Nádhera. Za slunce vypadá vše jinak  i cesta zpět. Připojuji se jako nejmenovaný pátý člen k holandské výpravě na kolech. Placka jako placka. Máme stejné tempo a tak jedem poměrně dlouho společně.  U Savenmolen je opouštím. Už jsem tam dnes potřetí,  ale teprve teď je nádherně na to si molo projet. 

U státního muzea vracím kolo a jdu si dát pivo.  Poslední celý den tady si zaslouží toceny Carl sberg. Není to lehký výběr. Zastavuju uprostřed Storgetu a dávám si pivo u stánku.  Hraje tu živá kapela hodně podobná Nightwish,  jen do toho nerezou tolik. 😀

Žádné komentáře:

Okomentovat